Tien päällä taas. Viime viikonloppuna tuli otettua kilpuri käyttöön, talven jäljiltä. Kyllä sitä on odottanutkin. En aloittanut millään pitkillä lenkeillä. La ja su heitin vain sellaiset 30km:n lenkit, keskivauhdeiltaan lenkit olivat sellaiset 22km/h. Kyllä nuokin lenkit tuntuivat jo jaloissa, kun ei ole hetkiin tuollaisia heittänyt. 

Paikkakunnalla alkoi viikolla 18 katujuoksut, joissa on 5 osakilpailua. Osallistuin vasta toisiin kisoihin viikolla 19, koska olin edellisen aikana flunssainen. Osallistujia ei ollut aikuisten sarjoissa kuin muutama ja minäkin osallistuin oikeastaan vain kannattamisen vuoksi. Jäi kiva maku, vaikka olinkin viimeisenä maalissa ja todella vedin itseni piippuun. Viimeisiin kolmeen osariin meinaan osallistua ja olla myös viimeinen. Matkana noissa juoksuissa on n.4,5 km:n katureitti ja lopuksi pari kitukierrosta urheilukentällä. Aikaa minulla meni vajaa 26min, mutta olin silti aivan poikki ja sykkeeni kävi korkeammalla, kuin uskoin olevan edes mahdollista, mutta olen vielä hengissä, eli mottoni: "mikä ei tapa, se vahvistaa" taitaa pitää paikkansa.  

Sinne viime kerralla mainitsemalleni Porin kympille en pääsekään, kun olin unohtanut, vaimoni mummon 90-vuotis juhlalounaan. Sieltähän ei ilkeä jäädä pois, mutta tuleehan noita juoksuja.

 

Hyviä lenkkejä kaikille ja olkoon voima kanssanne.