EIMG_7786.jpgIMG_7788.jpg

Hei taas. Hengissä ollaan ja juostukin on, vaikken täällä ole käynytkään. Aika mennyt niin nopeasti, ettei tunnu kerkiävän mitään.

Eli juoksut on aloitettu ja kohti parempaa mennään. Oli tosin tuossa elokuun puoliväli - syyskuun puoliväli juoksutauko, koska oli tuo tyttöystäväni sieltä Thaimaasta käymässä ja en halunnut olla erossa edes juoksujen aikaa, koska tuo kuukausi kuluu kuitenkin niin nipesti ja seuraavaan näkemiseen menee taas, ties kuinka kauan.

Ennen tuota taukoa, kerkesin jo hiukan maistella sitä juoksua/hölkkääkin. Varovasti olen kuitenkin aloittanut.

Nyt yksin jäätyäni olen aloittanut kuntoilun uudella sykkeellä ja loin tai annoin Polar Flow-sovelluksen luoda itselleni harjoitus-ohjelman puolimaratoonia varten. ohjelma alkoi 19.9.-16 ja jatkuu aina sinne ensi heinäkuuhun saakka, jolloin on se Siitaman sikamaraton, jonne olen osallistunut ensimmäisen kerran silloin 2014 ja tänä kesänä jäi väliin sattuneesta syystä. Aikaa on treenata, joten uskon, että Siitamassa mennään jo omia ennätys vauhteja. Nyt kun olen joutunut aloittamaan tavallaan alusta, tuon kunnon rakentamisen olen aloittanut rauhassa ja matalilla sykkeillä, kun silloin aikanaan juoksin alusta lähtien liian kovilla sykkeillä ja kuitenkin peruskunnon parantamiseen sopii paremmin matalammat sykkeet ja vaikka hiukan pidemmätkin lenkit.

Noissa kuvissa näkyy harjoitusohjelman treeniä intervalli päivältä, joten sykkeet ja tuo maksimi vauhti hiukan ylempänä. Keskisykkeet ja keskivauhti ovat kaikissa treeneissä suhteellisen matalat muuten, kun treeni alkaa aina 5-15 min lämmittelyllä ja päättyy 5-10min jäähdyttelyyn, joten ei oikein osaa sanoa, mikähän se keskivauhti olisi nykyään. Enpä tosin vielä ole kauaa treenannut, joten kaippa se vauhti vielä on aika matala, mutta aikaahan minulla on ja kova tahtotila päällä. Olen nykyään pystynyt pitämään harjoitteluni maltillisina ja niitä välipäiviäkin pitämään. Välipäivinäkin kyllä käyn edes kävelemässä ja hyvä niin, koska kyllähän se palautuminenkin toimii paremmin pienellä liikunnalla, kuin täydellä levolla.

Tuo kyseinen ohjelma tarkastelee kuukauden välein kehitystä ja sopeuttaa ohjelmaa kehityksen mukaan. odotan suurella innolla ensimmäistä tarkastelujaksoa. Muutenkin olen naama ruudussa kiinni aina lenkkien jälkeen ja katselen nopeuksia ja vauhteja ja kierrosaikoja ja kaikkea muutakin dataa. Erityisesti kiinnostaa seurata miten tuo juoksuindeksi nousee tasaisesti ja kehitystä tapahtuu. Toki tiedän, ettei tuosta nyt ole juurikaan hyötyä, mutta samapa se kai on mistä kiksini saan ja jos tuo ruudun ja datan tuijotus auttaa minua jaksamaan ja tsemppaamaan, niin mikäs siinä.

Treenit jatkukoon ja hyviä ja turvallisia treenejä kaikille teille ja tsemppiä eteenpäin, moi.