Heippa taas.

Vihdoinkin täällä ja myöskin lenkkipoluilla. On ollut aikas hiljaista juoksun osalta, mutta muuta kuntoilua on onneksi tullut tehtyä hiukan. Perus kotitreenit 1-2 krt/vko ja kävelyä ja kuntopyörää. Muutama reippaampi juoksun tapainenkin. Hiukan verottanut, kun  oli tuossa flunssaa ja vatsatautiakin. Työviikotkin ovat ollet 6 päiväisiä ja päivätkin hiukan normia pidemmät. Olen jo töissä sanonut, että pian en enää pysty tekemään niin paljoa ylitöitä, kun kelit rupevat olemaan enempi pyöräily- ja juoksukelejä. Pyörääkin (city-malli) olen muutaman kerran ulkoiluttanut vaimon kanssa ja rupeaa tuo pyöräilykuume nousemaan.

Se GoExpo:n reissu oli upea, mutta senhän minä tiesinkin. Ensi vuonna taas uudestaan, mutta ehkä isommalla porukalla. Mitään erityisempää en sieltä ostanut, mutta oli mukavaa katsella ja fiilistellä.

Tänään kävin juoksemassa pikkulenkin ja koitin pitää vauhtia, mutta ei oikein kulkenut. Liian kauan olen heittänyt lyhyttä rentoa lenkkiä, että olisin pystynyt pitämään vauhtia. n. 5,4km/32min ja keskisykkeet 173. Huippusykkeet olivat jo hiukan yli 190. Seuraavaksi ajattelin keskittyä pidempiin (60-90min) peruskestävyys vauhtisiin lenkkeihin, että saisin tuota kunto puolta nostettua. Minulla kuitenkin tuo maraton ja puolikas ovat kuitenkin tavoitteena, niin lenkkienkin pitäisi olla pidempiä ja vauhdit hiukan maltillisempia. Väliin tietty on hyvä tehdä kovempia vetojakin. Ymmärtääkseni juuri nuo pidemmät ja matalasykkeisemmät lenkit ovat parempia juuri tuon kunnon kohottamiseen.

Nyt on kalenteriin merkitty vuoden ensimmäinen juoksutapahtuma. 16.5. Porin Yyterissä. Matkoina siellä on maraton, puolimaraton ja kuntokymppi. Itse menen vain tuolle kympille, ei oikein rahkeet riitä edes tuolle puolikkaalle. No onhan minulla heinäkuussa se puolikas siellä Siitamassa.

Antoisia kilometrejä kaikille ja nauttikaa kevään aurinkoisista päivistä ulkoilemalla.